čtvrtek 4. dubna 2013

Paní hraběnka Maila Berchtoldová

Anglický spisovatel Gilbert Keith Chestreton kdysi napsal, nejpodivnější na zázracích je to, že se dějí. Dovolte mi podat důkaz.
Včera jsem měl něco přes hodinku před odletem z Helsinek do Vídně. Šel jsem se projít a kousek od hotelu, kde jsem bydlel, byl malý obchůdek se sakrálními předměty. Zahlédl jsem ve výloze ikony a tak jsem se šel podívat dovnitř. Přivítala mne starší paní a zeptala se, jak mi může pomoct. Řekl jsem jí, že se zajímám o ikony, že jsem před léty dostal od Onassysovy nadace stipendium a strávil jsem badatelsky nějaký čas na Svaté hoře Athos. No prostě, našel jsem posluchačku a tak jsem se trochu předváděl. A ona, nejen že se zájmem poslouchala, ale sama sypala z rukávu datum dobytí Konstantinopole, pád Jeruzaléma, věděla o sandálech na Masadu… Skoro hodinka uběhla a já jsem si uvědomil, že bych se měl vrátit. Zeptala se mne, kam letím, vlastně odkud jsem.
„Jsem ze Zlína, to 300 km východně od Prahy, ale Vídeň je blíž.“
"Jo, Rakousko! To je vlast mého muže. Jeho děda byl diplomatem a v České republice a jejich jejich rodina měla hrad a zámek."
Poprosila mne o email (podle mne - paní přes osmdesát!!!) a dala mi nálepku svého obchodu a nad ni napsala německy
"Frau Gräafin Maila Berchtold"
(pro neznalé v němčině, paní hraběnka Maila Berchtoldová).
Podíval jsem se na navštívenku a skutečně nevěřil svým očím.
"Ale 4 km od zámku Buchlovice jsem se narodil a v Buchlovicích mám řadu přátel!!!" …
Hraběnka se na mne soustředěně dívala a tiše dodala: "Its miracle, it must be miracle!"
Pak mi vyprávěla, jak její tchán Leopold Berchtold byl diplomatem v Benátkách, jak zkomplikovala jejich život revoluce v Maďarsku…
Na to, jak se ocitla ve Finsku, již nedošlo, musel jsem odjet na letiště.
No přátelé, pozval jsem ji, asi přijede.
Rozloučil jsem se. „See you in Buchlovice!“
A ona odpověděla: „Miracle really exists! See you, see you! Good lack and safety fly!“
No ptám se, copak to není zázrak?
Petr Hlaváček

(Převzato z facebooku)

Žádné komentáře: