sobota 13. dubna 2013

Víno a konec světa: dialog H+B

Hlaváček a Blaha
Literární konference Víno a konec světa, Buchlovice 13. 4. 2013

H
Dámy a pánové,
dovolte nám srdečně poděkovat za možnost opět promluvit na Buchlovickém dnu vína. Dovolte nám taky vyjádřit poděkování za zvolené téma. Jen málokdo si v dnešní době uvědomuje, jak důležité jsou konce. Tak například, jsou konce, na které se všichni těší, ale jsou taky konce, kterých se všichni bojí. Jsou konce, o kterých se nemluví, konce za které se stydíme. Abychom Vás uklidnili, i naše přednáška bude mít konec.
V této souvislosti Vás musíme ale upozornit na jednu důležitou, ale velmi opomíjenou věc. Zapomíná se totiž, že konci předchází začátek. Konec nemůže nastat tam, kde se nic nestalo. Abychom to usnadnili, uvedeme příklad, nemůžeme např. dopít bečku, kterou jsme nenačali. A vtom je svízel konce světa. Podívejme se, kolik máme začátků světa: řeč, končí to kalendář aztécký.
B
Kdo se v tom má vyznat. První problém, který dosud lidstvo nevyřešilo, je stanovení počátku světa.
H
Z čeho můžeme čerpat, když se nemůžeme opřít o začátek. Začat od konce. Tady se asi všichni shodněme, je to nejčastěji citovaný zdroj, kniha Zjevení Nového zákona.

B
Pojďme k věci: Evangelista Jan v šesté kapitole Zjevení uvádí:
I slyšel jsem hlas z prostředku těch čtyř zvířat, an praví: Měřice pšenice za peníz, a tři měřice ječmene za peníz, oleji pak a vínu neškoď.
H
Ano, krátce před Božím soudem, krátce před koncem světa je zvěstováno Janovi, že se nemá škodit vínu a oleji. Ano to je vzkaz pro nás.
B
Jak si představit konec světa z pohledu chemickoinženýrského:
Víme, že přijedou čtyři jezdci na koních (bílý, ryzák a černý a sinavý).
H
Vyvstává první velký problém, odkud ti jezdci do Buchlovic přijedou? Všichni si myslíte, že z Prahy. Vážení, to je málo pravděpodobné. Mělo by to jednu výhodu, opravuje se dálnice a my bychom měli tak týden času se připravit. Ve skutečnosti ale přijdou z Jeruzaléma, tedy u jihovýchodu. Vylučujeme, že by přijeli ze čtyř světových stran současně. To už tu bylo a neosvědčilo se to. Dá se očekávat, že přijedou od Nedakonic, přes Boršice, či Tučapy. Nezapomeňme, že budou mít za sebou průchod Polešovicemi, Bzencem, Strážnicí, Prušánkami, Velkými Pavlovicemi. A nesmí škodit vínu!!!
B
Nebo od Brodu nad Dyjí, jak telefonoval súsed z Jarošova dom, dnes nedojedu, su v Guldenfurtě a jezdím kolem furt.
Toho by se dalo využít, jak konec světa poněkud oddálit, o nějaký třeba milión roků. Co udělá jezdec poslaný z nebe s rozkazem zničit svět, když nesmí ublížit vínu. Jezdec ho ochutná a tady se nabízí první praktický návod: Vinaři, dělejte jen dobré víno, jako by měl nastat konec světa. Nebeský jezdec, jestliže dobře chápeme Janovu Apokalypsu, totiž nemusí mít představu o čase, deset vteřin nebo deset tisíc let mu může být jedno.
H
Musíme se tedy na blížící se konec světa připravit. Z těchto důvodů navrhujeme vypracování plánu medializace proti konci světa pro obec Buchlovice:
  1. Zvolení přivítací výboru
  2. Program uvítání
  3. Ustájení koní
  4. Plakátová výzdoba obce
Zde navrhujeme umístění těchto plakátů:
Dobrým vínem za trvalé oddálení konce světa!
B
S nebeskými jezdci na věčné časy a nikdy jinak!
H
Ať žije a vzkvétá vinohrad náš!
B
Ku poctě jezdců čtyř, paži svou pilně cvič.
H
Konce světa se nebojíme, my ty jezdce opojíme.

Toto je samozřejmě jen návrh, bylo by vhodné na dnešním našem setkání, ať to není na poslední chvíli jmenovat odpovědného zástupce z obecního zastupitelstva, nějakého, co nemá moc práce.

To je ale lokální opatření, my na universitě podáme žádost o akreditaci nového studijního programu:
Globální finosekulologie.
Pro Vaši informaci Vás seznámíme jen s některými vybranými předměty:
B
Manifestace archetypálních vzorců, přednáší prof. E. F. Edinger
Apokalyptika jako poslední vědecký světový názor, přednáší jeden významný český politik, který si nepřeje být jmenován
Dějiny světového dělnického apokalyptického hnutí, přednáší, zatím nedokončené jednání s doc. Luďkem Galuškou
Čínská verse terakotové apokalypsy, přednáší prof. Luming Yang
Amnestie před koncem světa, zatím neobsazeno, jeden profesor z Prahy odmítl
Zdravotně nezávadné obouvání andělů, doc. Hlaváček
H
Chemickoinženýrský pohled na problémy dlouhosedícího jezdce na hřbetu koně, doc. Blaha
Základy psychologie nebeských jezdců, Jiřinka Rozsypalová
Metoda konečných prvků světa, prof. Weltend z Vídeňské univerzity, cvičení doc. Konečný
Občanský zákoník v kontextu konce světa, někdo z nově jmenovaných členů ústavního soudu, v jednání
Důležitost konce světa z hlediska jeho dalšího vývoje. Nebude z Prognostického ústavu z Prahy
  Tento studijní program plně respektuje Boloňskou deklaraci a bude nabízen jako studium bakalářské, navazující, postgraduální, a to jak formou denního i kombinovaného studia. Velmi zajímavá je nabídka jako univerzita třetího věku.
B
Univerzita čtvrtého věku.
H
Každému úspěšnému absolventovi magisterského studia bude udělen akademický titul
PAKO.
Promovaný ApoKalyptický Odborník.


Konec je důležitý u všech věcí.
Děkujeme za Váš zájem o přípravu na konec světa. Tak Nashledanou!

- o -

Odkazy na některé příspěvky z minulých ročníků literární konference o víně v Buchlovicích
2013 (20) Víno a konec světa - viz výše
2012 (19) Víno a moc
2011 (18) Víno a zázraky
2010 (17) Víno a deficit
2009 (16) Víno a krize
2008 (15) Vliv vína na globální oteplování Země
2007 (14) Víno a poprvé
2006 (13) Víno a zrození
2005 (12) Víno a hvězdy
2004 (11) Víno a vina
2003 (10) Víno a mimozemšťané
2002 (9) Víno a věrozvěstové
2001 (8) Víno a manželství
2000 (7) Víno a já
1999 (6) Víno a politika:  Důkazy o virtuální podroušenosti ilegálně získaných překladových programů
1998 (5) Víno a humor (sranda)
1997 (4) Víno a poezie
1996 (3) Víno a Jára Cimrman
1995 (2) Víno a sex
1994 (1) Víno a J. A. Komenský      




Žádné komentáře: